На українському ринку є приклади успішної співпраці між видавництвами. Видавці створюють разом книжки, ділять витрати, спільно шукають гранти та продають тематичні книжкові набори. Кажуть, що так значно легше пережити карантинну кризу. Розповідаємо про механіку та переваги такої співпраці.

Видавництва «Жорж» та «Дім химер» почали співпрацювати цього року. Вони узгоджено продають комплекти книжок, схожих за тематикою. Для «Дому химер» це не перша аналогічна колаборація. 

«Ми починали зі співпраці з Видавництвом Жупанського. У червні побачили круту новинку – перший том Повного зібрання прозових творів Едгара Аллана По. Ми на той час видали збірку оповідань молодих українських авторів «Вбивство на вулиці…», присвячену творчості По. Так виник комплект для поціновувачів готичної прози – класика + новітня українська інтерпретація. У перші акційні дні читачі купили одразу 10 таких комплектів», — розповідає співзасновниця видавництва «Дім химер» Вікторія Гранецька.

У липні поєднали «Кімнату снів» Девіда Лінча і «Книгу вигаданих неістот» Євгена Ліра та Кшисі Федорович. Далі були збірки оповідань на перетині містики й магічного реалізму: від Жупанського – Лірові «Підземні ріки течуть», від Химер – книжка «Reality Show / Magic Show» Вікторії Гранецької. Затим створили з видавництвом «АССА» акційний комплект зі світового бестселера «Ходячий хаос. Ніж, якого не відпустиш» Патріка Несса та горору «По той бік пам’яті» Ксенії Циганчук. 

«Формуючи комплекти за жанрами й літературними уподобаннями, ми хочемо, аби замовляти книги разом було швидше та вигідніше, ніж окремо з різних сайтів, — розповідає Вікторія Гранецька.

У серпні сконтактувалися з видавництвом «Жорж» і зробили детективний комплект «Дама зникає» Етель Ліни Уайт і «Дівчина, яку ми вбили» Поліни Кулакової. А «Книгу вигаданих неістот» «Дому Химер» поєднали «Книгою міфічних чудовиськ» видавництва «Жорж». 

Відбувається це так. У «Домі химер» бачать цікаві новодруки у колег, купують та читають їх самі, а потім продумують концептуальний комплект з тією чи іншою своєю книгою. Книжки мають бути подібні за жанром, форматом, наповненням чи навіть художнім оформленням. 

Потім видавництва укладають договір, узгоджують з партнерами міжвидавничу знижку, тривалість та деталі акції, визначають орієнтовну кількість необхідних примірників, а по завершенню – обмінюються звітами із продажів та проводять взаєморозрахунки.        

«Купуючи комплект з книжок двох видавців, замовник сплачує за доставку лише один раз. Логістику взяв на себе «Книжковий Гамазей». А нещодавно ми разом започаткували єдину доставку під назвою «Спільна торба»: замовляєте книги у двох чи й трьох видавництв «Гамазея» – отримуєте все одним пакунком», — каже Вікторія. Для видавництва «Жорж» така співпраця корисна ще й тому, що у нього ще немає власного сайту. Тож кожен додатковий канал дистрибуції — дуже важливий.

«Будь-яка нова співпраця між видавцями корисна і вигідна: і видавництвам, і читачам, — говорить Наталія Протас, співзасновниця видавництва «Жорж». — Для нас це в першу чергу, розширення аудиторії. Адже «Дім Химер» написав пост про нашу співпрацю у себе на сторінках соцмереж. Ми також про неї написали. Таким чином ми обмінялися підписниками».

Наталія переконана, що будь-які міжвидавничі співпраці корисні і під час карантину, і поза ним. Це пожвавлює книжковий ринок та привертає увагу читачів. 

Матеріал підготувала Тетяна ГОНЧЕНКО

Оригінал публікації: ЧИТОМО